Hosting jest tak smiesznie tani w dzisiejszych czasach, poniewaz firmy go swiadczace dzialaja jak banki i sprzedaja zasoby, ktorych tak naprawde nie maja. Zadna firma swiadczaca uslugi IT tak naprawde nie zastanawia sie zbyt mocno, czy jest w stanie zapewnic usluge, ktora aktualnie wykupil u niej klient. Stad problemy Microsoftu, gdy znaczna ilosc klientow, ktorzy wykupili usluge XBox Live postanowila z niej nagle skorzystac. Stad problemy wielu innych uslug i firm w obecnej sytuacji (nawet sieciowych gigantow jak Cisco), gdy nie wszyscy, ale po prostu wieksza ilosc klientow postanowila korzystac z tego, za co zaplacila.
To samo dzieje sie u nas. Dlatego najwiekszych problemow doswiadczyliscie wlasnie w poniedzialek wielkanocny, gdy swieta przy rodzinnym stole sie praktycznie skonczyly, a ludzie mieli wolne i z powodu kwatantanny nie byli w stanie wyjsc z domu.
Oczywiscie, kwarantanna to tylko jedna skladowa problemu i przypadlosc zbyt slabego dostepu do zasobow, za ktore placimy, trwa nieco dluzej. Identyczna sytuacje mielismy z naszym dostawca w 2017 roku i zgodzil sie on wtedy przemigrowac DM na serwer, ktory byl mniej oblozony. Zobaczymy, jak bedzie tym razem.
Niezaleznie od tych problemow nasz serwer wymaga w tej chwili gruntownej reinstalacji. Nie chce sie rozpisywac dlaczego. Jest to calkiem spory naklad pracy, na ktory poswiece pewnie kilka dni swojego urlopu w tym roku. Wykorzystamy to jednak, by przy okazji zmienic lokalizacje DM
Jesli natomiast chodzi o finansowanie serwera, to nie wiem, jak z tym dalej bedzie, gdy program 500+ sie zakonczy...